Фізична культура (5 клас).

  Шановні учні 5-А та 5-Б класу, до Вашої уваги уроки з фізичної культури у дистанційній формі. 

Відомо, що рухи є основним стимулятором життєдіяльності організму. Ще давньогрецький філософ Аристотель писав:  «Життя вимагає руху».
    За допомогою фізичних вправ можна впливати на різноманітні частини тіла, системи та органи. Хлопці та дівчата, які регулярно займаються фізичними вправами, краще ростуть, кістки та зв’язки  в них міцніші, краще розвинені м'язи,  більш треноване серце, а життєва ємність легенів більша, ніж в учнів, які ігнорують спорт.
    Під впливом фізкультурних занять відбуваються значні зміни в організмі школярів, підвищується їхня стійкість до різноманітних несприятливих факторів навколишнього середовища.
   Учні, які займаються фізичними вправами, мають нормальну масу тіла, гарну статуру, вони спритні, сильні, швидкі, гнучкі, витривалі.

Пам۱ятаємо:
"Фізичні вправи можуть замінити безліч ліків, але жодні ліки в світі не можуть замінити фізичні вправи!" 
Не забуваємо, що спорт - це здоров١я!!!

Вправи на кожен день:
№1
Теоретичні знання:
- безпека життєдіяльності під час самостійних занять фізичною культурою;
-покращення самопочуття;
- гігієна тіла і правила проведення процедур загартовування;
- ранкова зарядка та її вплив на організм людини;
- правильне харчування учня;
- режим дня учня;
-розвиток сили, гнучкості, витривалості, швидкості.
Щоденні прогулки на свіжому повітрі є залогом здоров ‘я!


1.Вправи для розвитку координації з м’ячем: в. п.-стійка ноги нарізно, руки в сторони, м’яч у правій руці. 1-2-нахил вперед, руки вгору, прогнутись, перекласти м’яч у ліву руку (видих); 3-4- в. п. м’яч у лівій руці (вдих). Вправу виконати в повільному темпі 8-10 разів.
2.Кистьова та пальчикова гімнастика: протиставлення одного пальця кисті іншим.
3.Стискання пальцями кисті малого м’яча.
4.Питання: «Які вправи з м’ячем для координації рухів?»
«Які вправи виконуються для розслаблення м’язів рук?», «Що таке гнучкість?»

                                                               №2

 Теоретичні знання:
- безпека життєдіяльності під час самостійних занять фізичною культурою;
- правила поведінки при перших ознаках захворювання;
-значення активного відпочинку (фізкультхвилинок, розваг та ігор на свіжому повітрі) для зміцнення здоров’я та поліпшення навчання;
-розвиток сили; гнучкості; витривалості.
 Щоденні прогулки на свіжому повітрі є залогом здоров ‘я!


1.Ритмопластичні вправи: ходьба в темпі музики або пісні. Поперемінний крок. Приставний крок.
2.Положення рук: уперед, у сторони, на пояс, за голову, перед грудьми, до плечей.
3.Імітаційні вправи: імітація рухів плавця, квітки що розпускається.
4.Питання: «Які  вправи ви знаєте (перелік)?»,
«Для чого потрібно загартування?», 

                                                                  №3

Теоретичні знання:
- безпека життєдіяльності під час самостійних занять фізичною культурою;
- особиста гігієна учня;
- користь і значення фізичних вправ на організм людини;
- ранкова зарядка та її вплив на організм людини;
- правильне харчування учня;
- режим дня учня;
-розвиток сили, гнучкості, витривалості.
Щоденні прогулки на свіжому повітрі є залогом здоров ‘я!


1. Стрибки на скакалці.       2.Присідання на обох ногах.
3. Вправи для розвитку м`яз черевного пресу, сили.
4.Вправи на розслаблення.
5. Питання: «Як вести здоровий спосіб життя?» , «Чим допомагають фізичні вправи для розвитку організму дитини?», «За яким номером викликається швидка допомога?»

























Історія виникнення і розвитку волейболу

Волейбол (англ. volleyball від volley - «ударяти м'яч з літа» (також перекладають як «літаючий», «повітряним») і ball - «м'яч») - вид спорту, командна спортивна гра, в процесі якої дві команди змагаються на спеціальному майданчику , розділеною сіткою, прагнучи направити м'яч на сторону суперника так, щоб він приземлився на майданчику супротивника (добити до підлоги), або гравець команди, що захищається, допустив помилку. При цьому для організації атаки гравцям однієї команди вирішується не більше трьох торкань м'яча підряд.
Волейбол - неконтактний, комбінаційний вид спорту, де кожен гравець має строгу спеціалізацію на майданчику. Найважливішими якостями для гравців у волейбол є стрибучість для можливості високо піднятися над сіткою, реакція, координація, фізична сила для ефективного твору атакуючих ударів.
Існують численні варіанти волейболу, відгалузилися від основного виду - пляжний волейбол (олімпійський вид з 1996 року), міні-волейбол, піонербол, парковий волейбол.
1. Походження сучасного волейболу
Деякі схильні вважати родоначальником волейболу американця Халстед із Спрінгфілда, який у 1866 році почав пропагувати гру в "літаючий м'яч", названу ним волейболом. Спробуємо простежити за розвитком предка волейболу.
Збереглися, наприклад, хроніки римських літописців 3 століття до нашої ери. У них описується гра, в якій по м'ячу били кулаками. До нашого часу дійшли і правила, описані істориками в 1500 році. Гру тоді називали "фаустбол". На майданчику розміром 90х20 метрів, розділеної невисокою цегляною стіною, змагалися дві команди по 3-6 гравців. Гравці однієї команди прагнули перебити м'яч через стіну на бік суперників.
Винахідником волейболу вважається Вільям Дж. Морган, викладач фізичного виховання коледжу Асоціації молодих християн у місті Холиоке (штат Массачусетс, США). 9 лютого 1895 в спортивному залі він підвісив тенісну сітку на висоті 197 см, і його учні, число яких на майданчику не обмежувалося, стали перекидати через неї баскетбольну камеру. Морган назвав нову гру «мінтонет». Роком пізніше гра демонструвалася на конференції коледжів асоціації молодих християн в Спрінгфілді і за пропозицією професора Альфреда Т. Хальстеда отримала нову назву - «волейбол». У 1916 році були опубліковані перші правила волейболу.
Основні правила гри сформувалися в 1915-25 рр.. У країнах Америки, Африки, Європи практикувався волейбол з шістьма гравцями на майданчику, в Азії - з дев'ятьма або дванадцятьма гравцями на майданчику 11х22 м без зміни позицій гравцями під час матчу.
У 1922 році проведені перші загальнонаціональні змагання - в ​​Брукліні відбувся чемпіонат YMCA за участю 23 чоловічих команд. У тому ж році була утворена федерація баскетболу і волейболу Чехословакії - перша в світі спортивна організація з волейболу. Була утворена комісія, до якої увійшли 13 країн Європи, 5 країн Америки і 4 країни Азії. Членами цієї комісії як основні були прийняті американські правила з незначними змінами: виміри проводилися в метричних пропорціях, м'яча можна було торкатися всім тілом вище пояса, після торкання м'яча на блоці гравцеві було заборонено повторне торкання підряд, висота сітки для жінок - 224 см, зона подачі була строго обмежена.
У 1949 році в Празі відбувся перший чемпіонат світу серед чоловічих команд. У 1951 році на конгресі в Марселі FIVB затвердила офіційні міжнародні правила, а в її складі були утворені арбітражна комісія і комісія з розробки та вдосконалення правил гри.
2. 1980-і роки. Нові правила
У 1984 році Поля Або змінив на посту президента FIVB доктор Рубен Акоста, адвокат з Мексики. За ініціативою Рубена Акости проведені численні зміни в правилах гри, спрямовані на підвищення видовищності змагань. Напередодні Олімпійських ігор-1988 в Сеулі відбувся 21-й конгрес FIVB, на якому були прийняті зміни в регламенті вирішальної п'ятої партії: тепер вона повинна гратися за системою «раллі-пойнт» («розіграш-очко»). З 1998 року така система підрахунку очок поширюється на весь матч, в тому ж році з'явилося амплуа ліберо.
На початку 1980-х з'явилася подача в стрибку і майже перестала застосовуватися бічна подача, збільшилася частота нападаючих ударів із задньої лінії, відбулися зміни у способах прийому м'яча - перш непопулярний прийом знизу став панівним, а прийом зверху з падінням майже зник. Звузилися ігрові функції волейболістів: наприклад, якщо раніше в прийомі були задіяні всі шість гравців, то з 1980-х років виконання цього елемента стало обов'язком двох доігровщіков.
Гра стала більш силовий і швидкою. Волейбол збільшив вимоги до зростання й атлетичної підготовки спортсменів. Якщо в 1970-і роки в команді могло не бути взагалі жодного гравця зростом вище 2-х метрів, то з 1990-х років все змінилося. У командах високого класу нижче 195-200 см зазвичай тільки сполучний і ліберо.
З 1990 року стала розігруватися Світова ліга з волейболу, щорічний цикл змагань, покликаний збільшити популярність цього виду спорту в усьому світі. З 1993 проводиться аналогічне змагання у жінок - Гран-прі.
3. Сучасний стан
З 2006 року FIVB об'єднує 220 національних федерацій волейболу, волейбол є одним з найпопулярніших видів спорту на Землі. У серпні 2008 року новим президентом FIVB був обраний китаєць Вей Цзічжун.
Найбільш розвинений волейбол, як вид спорту, в таких країнах як Росія, Бразилія, КитайІталія, США, Японія, Польща. Чинним чемпіоном світу серед чоловіків є збірна Бразилії (2006), серед жінок - збірна Росії (2006).
8 листопада 2009 діючий переможець європейської волейбольної Ліги чемпіонів італійський "Трентіно" завоював ще один трофей, ставши чемпіоном світу серед клубів.
4. Розвиток волейболу в Росії
Навесні 1932 року при Всесоюзній раді фізичної культури СРСР була створена секція волейболу. У 1933-му під час сесії ЦВК на сцені Великого театру перед керівниками правлячої партії і уряду СРСР був зіграний показовий матч між збірними Москви і Дніпропетровська. А вже через рік регулярно проводиться першість Радянського Союзу, офіційно називався «Всесоюзним волейбольним святом». Ставши лідерами вітчизняного волейболу, спортсмени Москви удостоїлася честь представляти його на міжнародній арені, коли гостями і суперниками в 1935 році були афганські спортсмени. Незважаючи на те, що ігри проводилися за азіатськими правилами, радянські волейболісти отримали переконливу перемогу - 2:0 (22:1, 22:2).
Змагання на першість СРСР проводилися виключно на відкритих майданчиках найчастіше після футбольних матчів по сусідству зі стадіонами, а найбільші змагання, такі як чемпіонат світу 1952 року - на тих же стадіонах при переповнених трибунах.
Радянські волейболісти - 6-кратні чемпіони світу, 12-кратні Європи, 4-кратні переможці Кубка світу. Жіноча команда СРСР 5 разів перемагала на чемпіонатах світу, 13 - Європи, 1 - на Кубку світу.
Всеросійська федерація волейболу (ВФВ) утворена в 1991 році. Президент федерації - Микола Патрушев. Чоловіча збірна Росії - переможець Кубка світу-1999 і Світової ліги-2002. Жіноча команда перемагала на чемпіонаті світу-2006, чемпіонатах Європи (1993, 1997, 1999, 2001), Гран-прі (1997, 1999, 2002), Всесвітньому Кубку чемпіонів-1997.
5. Видатні волейболісти
Найбільша кількість медалей в історії волейболу на Олімпійських іграх завоював Карчев Кіра (США) - 2 золотих медалі в класичному волейболі та одну в пляжному. Серед жінок це радянська волейболістка Інна Рискаль (СРСР), яка на 4-х олімпіадах 1964-1976 завоювала 2 золотих і 2 срібні медалі.
Георгій Мондзолевскій (СРСР)
Людмила Булдакова (СРСР)
В'ячеслав Зайцев (СРСР)
Андреа Джані (Італія)
Жибао (Жілберто Годой Фільо) (Бразилія)
Катерина Гамова (Росія)
6. Різновиди волейболу
Пляжний волейбол. Існує також ще один різновид гри - біч-волею (волейбол на піску, пляжний волейбол). У волейбол на піску у двадцяті - тридцяті роки грали в Болгарії, Латвії, СРСР, США, Франції, Чехословаччини. Біч-волей з двома гравцями на майданчику з'явився в США в 1930 р. Наприкінці ХХ століття біч-волею отримав дуже широке поширення в світі і в 1993 р. на сесії МОК у Монте-Карло він був визнаний олімпійським видом спорту.
Зараз офіційний календар ФІВБ включає такі змагання з біч-волею: турніри в програмі літніх Олімпійських ігор (з 1996 р.), чемпіонати світу (з 1987 р. для чоловіків, з 1992 р. для жінок) і Світовий тур (з 1989 р. для чоловіків, з 1993 р. для жінок), етапи (турніри) якої протягом сезону проводять у різних країнах.
Міні-волейбол. Гра для дітей до 14 років. Включена до шкільної програми багатьох країн, у тому числі Росії. З'явився міні-волейбол в 1961 в НДР. У 1972 були офіційно затверджені його правила. Розрізняють два рівні: міні-3 і міні-4. У кожній команді грають три (чотири) гравця плюс двоє запасних. За команду можуть виступати одночасно і хлопчики і дівчатка, але їх співвідношення в командах-суперниць повинна бути однаково. Гра проходить на майданчику 6х4, 5 (6х6) м, розділеною навпіл сіткою на висоті 2,15 (2,05) м. Вага м'яча: 210-230 грамів, окружність: 61-63 см. Гра в партії йде до 15 очок.
Піонербол. Основне його технічне відміну від класичного волейболу полягає в тому, що м'яч у процесі гри береться в руки. Відповідно подача, пас партнеру і переклад м'яча на бік суперника здійснюється не ударом, а кидком. Матч складається з трьох партій, гра в яких ведеться до 15 очок. Виграє команда, яка перемогла у двох партіях. Піонербол включений в програму середніх шкіл з фізпідготовки і є підготовчим етапом в освоєнні азів не тільки волейболу, але й баскетболу. У різних містах Росії проводяться змагання з піонербол.
Воллібол (англ. «wallyball», від «wall» - стіна) винайшов у 1979 американець Джо Гарсіа. Грають дві команди по дві, три або чотири людини. Допускається використання бічних стін спортзалу. Гра ведеться до 15, 18 або 21 очки (але різниця в рахунку повинна бути не менше 2 очок). Серед волліболістов чимало представників класичного волейболу, в тому числі члени олімпійської збірної США Пол Сандерленд і Рита Крокет, і відомих людей зі світу політики та шоу-бізнесу, включаючи президента США Джорджа У. Буша. На початку 1980-х років бізнесмен Майк О "Хара (у минулому входив до складу олімпійської збірної США) заснував компанію« Воллібол інтернешнл інк »(WII), яка взяла на себе організацію регіональних та інтернаціональних турнірів у країні. У 1989 кілька членів виконкому WII, не згодних з політикою О "Хара, створили Американську воллібольную асоціацію. Асоціація провела ряд альтернативних заходів у США та міжнародних турнірів у різних країнах. В даний час обидві організації практично не діють. У листопаді 2001 зусиллями винахідника воллібола була сформована некомерційна Об'єднана Асоціація волліболістов. Гарсіа має намір відродити колишній інтерес до свого дітища і домогтися його визнання олімпійським видом спорту. Зараз у всьому світі волліболом займаються декілька мільйонів чоловік.
Фаустбол. Фаустбол (від нім. «Faust» - кулак), в англомовних країнах прийнято назву «фістбол» (англ. «fist» - кулак). Один із найстаріших видів спорту. Перші правила були прийняті в 1555 в Італії. В кінці 19 ст. гра потрапила до Німеччини, яка згодом стала центром світового фаустбол. В даний час гра надзвичайно поширена у ряді європейських країнах, а також в Північній та Південній Америці, в Японії і деяких африканських державах. У фаустбол грають дві команди по п'ять гравців у кожній (плюс троє запасних) на майданчику 50х20 метрів - як у приміщенні, так і на відкритому повітрі. Гра складається з 2 таймів по 15 хвилин. Якщо регламентом турніру нічия в матчі виключається, то у випадку нічийного результату призначаються дві додаткові 5-хвилинки, при необхідності ще дві і т.д. - До перемоги однієї з команд з перевагою як мінімум у два очки. М'яч трохи важче волейбольного (320-380 грамів). Замість сітки використовується мотузка, що натягується на висоті двох метрів.
7. Цікаві факти
Швидкість польоту м'яча при подачі у кращих гравців може досягати 130 км / ч.
Рекорд відвідуваності волейбольного матчу був встановлено 19 липня 1983 року. За товариській грою збірних Бразилії і СРСР на знаменитому футбольному стадіоні «Маракана» спостерігали 96500 глядачів.
Першими подавати в стрибку почали бразильські волейболісти на початку 80-х, що дозволило їм завоювати срібло на Олімпіаді 1984 року.

УРОК №94


Навчальне відео (ведення м'яча, удари по м'ячу, зупинка м'яча) 
Навчальна гра

УРОК №93


МЕТЕРІАЛИ ДО УРОКУ №91-92

Модуль "Легка атлетика"
Закріпити знання та навички отримані при вивченні навчального матеріалу з легкої атлетики виконавши  наступні завдання:
 Протягом навчання дистанційно у вас повинно бути:
3 онлайн тести;
"Здоров'я - найбільше багатство"  код доступу 103414. НАГОЛОШУЮ!!! Стоїть обмеження, лише одна спроба на виконання. Тож, уважно читаємо запитання та обдумано вибираємо правильний варіант відповіді.);
«Здоровий спосіб життя»
«Легкоатлетичний марафон»
2 онлайн гри: (виконати всім обов’язково та надіслати скріншот, хто надіслав тих роботи є)
«Знайди пару»;
«Пазл»
1 «Головоломка» (чекаю на сріншоти).

Діти! Завдання є обов’язковими та відповідають навчальній програмі. Перегляньте завдання, які ви не виконали та виконайте. Чекаю роботи до наступного уроку. (29.04.20).

                                                  Онлайн тест ""Здоров'я - найбільше багатство"  код доступу 103414

МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ №90

                                                         Модуль "Легка атлетика" 

Онлайн тест ""Здоров'я - найбільше багатство"  код доступу 103414

МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ №88-89

                                                             Модуль "Легка атлетика"

Ранкова руханка

МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ №87

Модуль "Легка атлетика"

Ранкова руханка

Тест "Легкоатлетичний марафон"   код доступу 780494


МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ №86

                                                            Модуль "Легка атлетика"

МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ № 85

                                                             Модуль "Легка атлетика"



МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ 82-84

                                                           Модуль "Легка атлетика"

МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ № 79-81

Навчальна презентація модуль "Легка атлетика"
Тестові завдання http://join.naurok.ua 
                                                                                           код учня 527230

ЗАВДАННЯ ДО УРОКІВ № 76-78

https://learningapps.org/view3878908

Завдання до уроку № 73-75

ЗАВДАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ

Тестові завдання:Модуль волейбол1.     Які розміри майданчика для гри у волейбол?
o   18 м х 9 м;
o   40 м х 20 м;
o   26 м х14 м.
       2. Яка окружність і маса волейбольного м’яча?
o   68 см; 290 г;
o   72 см; 320 г;
o   65 см; 270 г.
       3. Яка висота волейбольної сітки для юнаків та дівчат?
o   220 см (хлопці), 215 см (дівчата);
o   243 см (хлопці), 224 см (дівчата);
o   237 см (хлопці), 220 см (дівчата).
       4. Скільки команд і по скільки чоловік беруть участь під час гри у
        волейбол?
o   дві команди по 11 гравців;
o   дві команди по 6 гравців на площадці;
o   дві команди по 9 гравців.
       5. Зі скількох партій і до якого рахунку триває гра?
o   з двох партій, до 15 очок;
o   з чотирьох партій до 27 очок;
o   з 3 чи 5 партій, до 25  очок з обов’язковою перевагою у 2 очка.
        6.  У якій стрічці перелік технічних прийомів для гри у волейбол
             правильний?
o   передача, кидок, ведення, подача;
o   подача, передача, прийом, прямий нападаючий удар, блокування;
o   прямий нападаючий удар, ведення, передача, кидок.
        7. Скільки секунд дається для подачі м’яча?
o   3 с;
o   8 с;
o   5 с.
        8. Чи має право гравець торкатися сітки?
o   так;
o   ні;
o   як захоче.
1. Скільки перерв у кожній партії має право взяти команда, і яка їх   тривалість?
o   одну перерву тривалістю 1 хв;
o   дві перерви по 30 с кожна;
o   три перерви по 20 с кожна.
2.      Скільки ударів повинна здійснити команда на своїй половині відбивши м’яч суперника?              
o   не більше трьох ударів;
o   один удар;
o   чотири удари.
        11. Подача вважається виконаною якщо:
o   м’яч перелетів над сіткою і вийшов за межі майданчика;
o   м’яч перелетів над сіткою, не зачепивши її і залишився в межах
                             майданчика;
o   м’яч не долетів до сітки, але приземлився на тому ж майданчику.
        12. Хто може звернутися до судді з проханням про надання перерви?
o   капітан команди або тренер;
o   будь – який гравець команди;
o   гравець «Ліберо».


Тести з фізичної культури для учнів 6-х класів

« Безпека життєдіяльності на уроках фізичної культури»



Запитання 1.
В якій формі можна займатись на уроках ФК?
варіанти відповідей:
а) Кеди, футболка джинси, светр.
б) Шорти, футболка, босоніжки, кепка.
в) Бутси, бріджи, футболка, панама.
г) Кросівки, спортивні штани, футболка, кофта.
Запитання 2.
Чи можна, на уроках ФК, носити прикраси?
варіанти відповідей:
а) Так, це красиво.
б) Можна, якщо вчитель дозволить.
в) Ні, можна отримати травму.
г) Чому б і ні.
Запитання 3.
На початку уроку діти повинні:
варіанти відповідей:
а) Знаходитись у спортивній залі без вчителя.
б) Забігати в зал, кричати, штовхатись після того, як пролунав дзвоник на урок.
в) Входити в зал тільки після дозволу вчителя і шикуватись.
Запитання 4.
Чи можуть учні покидати спортивний зал або спортивний майданчик без дозволу вчителя?
варіанти відповідей:
а) Так.
б) Ні.
Запитання 5.
Чи дозволяється учням виконувати вправи на приладах без страховки і дозволу вчителя?
варіанти відповідей:
а) Так.
б) Ні.
Запитання 6.
Чи обов'язково учням щорічно проходити медогляд?
варіанти відповідей:
а) Ні.
б) Так.
в) Навіщо, якщо дитина добре почувається.
г) Не обов'язково.
Запитання 7.
Для чого потрібно проходити медогляд та тест на пробу Руф'є?
варіанти відповідей:
а) Для гарного самопочуття.
б) Для звільнення від уроків.
в) Для розподілу учнів на медичні групи: основну, підготовчу, спеціальну.
Запитання 8.
Учень зобов'язаний попередити вчителя про те, що:
варіанти відповідей:
а) У нього День народження і гарний настрій.
б) Якщо спортивне обладнання вийшло зі строю.
в) Нова спортивна форма.
г) Погане самопочуття.
Запитання 9.
Тимчасове звільнення від уроку фізкультури допускається:
варіанти відповідей:
а) Батьками, при наявності заяви.
б) Директором.
в) Класним керівником.
г) Медичним працівником.
Запитання 10.
Під час виконання вправ на приладах, учень повинен:
варіанти відповідей:
а) Штовхатися.
б) Лізти без черги
в) Дотримуватись дистанції.
г) Точно виконувати вказівки вчителя.
Запитання 11.
Учні зобов'язані:
варіанти відповідей:
а) Берегти шкільне майно.
б) Порушувати правила безпеки на уроках.
в) Ламати приладдя і спортивний інвентар.
г) Приходити в брудному взутті.
д) Слухатись вчителя і дотримуватись правил безпеки життєдіяльності.
Запитання 12.
Після закінчення заняття, учень повинен:
варіанти відповідей:
а) Вибігати зі спортивного залу.
б) Допомогти скласти інвентар.
в) Вимити руки.
г) Штовхатись у роздягальні, кричати, кидати речі.

Немає коментарів:

Дописати коментар