Мої конспекти (Захист вітчизни).

Мої конспекти

Всі конспекти до уроківhttps://drive.google.com/drive/my-drive


Правила написання конспектів:

Початок конспекту оформляється за загальною схемою. Спочатку  зазначаються:Тема, мета заняття, його тип, методи і прийоми проведення, засоби наочності й технічні засоби навчання, використана в процесі підготовки до заняття література.Дидактична мета визначається, виходячи зі змісту матеріалу програми, вона вказує на результат, який передбачається досягнути.Доцільно виділити навчальні завдання, які визначають формування умінь і навичок: виконувати конкретну операцію, дію; відрізняти правильнее виконання дії, якою необхідно оволодіти, від неправильного; визначати, пояснювати, обґрунтовувати характерні ознаки, принципи правильного виконання дії.У конспекті слід вказати розвивальну та виховну функції навчання:
  • якими логічними операціями та прийомами розумової діяльності оволодіють учні;
  • які почуття пробуджуються у процесі навчання (подиву, зацікавленості, успіху, гордості, співпричетності, відповідальності та ін.);
  • які цінності для себе відкривають, усвідомлюють учні;
  • які уміння соціальної поведінки формуються на занятті.
У конспекті орієнтовно виділяють такі головні етапи навчального заняття:
  • актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду школярів;
  • розкриття значущості теми та мотивація пізнавальної діяльності учнів;
  • формування системи знань, умінь, навичок учнів;
  • закріплення, застосування знань, умінь, навичок у різно- манітних ситуаціях;
  • домашнє завдання на наступний урок чи інше заняття;
  • підведення підсумків обговорення досягнутих результатів, вражень, думок.
  • Послідовність етапів заняття може бути різною (залежно від його типу).
Молоді вчителі у конспекті зазначають:
  • способи, прийоми актуалізації опорних знань (основних понять, визначень, висновків, формул, які учні засвоїли раніше і застосовують у практичній діяльності), необхідних для сприймання учнями нового змісту;
  • способи актуалізації позапрограмних знань школярів (знань, набутих з різних джерел інформації, що стали частиною життєвого досвіду); налагодження зв’язку з пройденим матеріалом; поглиблення понять, засвоєних на минулому занятті; форми регулювання роботи класу, отримання
зворотного зв’язку (питання, короткі самостійні повідомлення учнів (бажано вказати прізвища учнів, які будуть залучені до різних видів роботи), індивідуальні завдання, практичні та лабораторні роботи, демонстрація дослідів діючих моделей).На етапі мотивації пізнавальної діяльності школярів слід визначити способи постановки мети, розкриття особистісної значущості теми для учнів, пробудження у них інтересу до певного змісту, роботи на занятті, створення емоційного настрою класу, тобто здійснення психологічної підготовки школярів до сприймання нового матеріалу. З цією метою, залежно від рівня готовності класу, змісту теми, можна використати незвичайний, навіть парадоксальний матеріал, проблемну ситуацію, аналогію, несподіване порівняння, ілюстрації, наочні посібники, технічні засоби. Можна стисло описати бесіду, діалог чи дискусію, в процесі яких учні висловлюють міркування щодо теми, очікування, уявлення.Після підготовчого етапу в конспекті описують зміст активного навчання шляхом взаємодії вчителя та учнів:
  • виділяють логічно пов’язані етапи організації спільної навчально пізнавальної діяльності вчителя та учнів;
  • зазначають нові факти, положення, уміння та навички, якими повинні оволодіти школярі; описують характер організації діяльності учнів, способи співпраці учителя та школярів, застосування методів і прийомів, що забезпечують продуктивне оволодіння матеріалом певним контингентом учнів, форми їхньої навчальної діяльності й міжособистісної взаємодії;
  • формулюють різні типи питань, способи стимулювання классу до розв’язання різних типів завдань;
  • накреслюють способи перевірки рівня розуміння, осмислення учнями знань, володіння уміннями й навичками, оцінювання досягнутих результатів;
  • зазначають прізвища учнів, які будуть залучені до конкретного виду роботи із врахуванням їхніх індивідуальних особливостей.
Завершальний етап уроку передбачає відпрацювання; вдосконалення; застосування знань, умінь і навичок учнів, оцінення рівня їх сформованості.У конспекті також зазначають форми (колективні, групові, індивідуальні) і способи застосування знань у стандартних і змінених умовах (мозкова атака, діалог, дискусії, виконання різноманітних завдань, вправ, лабораторних, практичних робіт); способи мотивації діяльності школярів, організації зворотного зв’язку на певному етапі.У процесі планування уроку залежно від мети взаємодії вчителя та учнів на певному етапі заняття виділяють також способи, прийоми реалізації виховних можливостей навчання (зміст активних методів навчання, форми організації навчальної діяльності, взаємин учителя і учнів та інших стимулів).Доцільно в конспекті після кожного етапу заняття передбачити висновок, забезпечити їх взаємозв’язок.
Завершається підготовка до навчального заняття визначенням домашнього завдання на наступний раз.У конспекті вказується тема вивчення, підручник, де вона висвітлюється (автор, назва, рік видання, назва розділу, номери параграфів, сторінки), диференційовані (усні, письмові, теоретичні, практичні) завдання. У плані слід зазначити обсяг домашнього завдання, час його виконання учнем.Наприкінці навчального заняття доцільно підвести загальний підсумок, зазначити способи залучення учнів до повідомлення власних вражень, міркувань щодо заняття. 
Вимоги до поурочних планів* Чітко визначені тема, мета.* Поурочний план – логічна схема побудови уроку (не обов’язково план уроку писати як конспект викладання нового матеріалу).* План повинен демонструвати методи, форми, прийоми роботи з класом, спрямовані на досягнення мети.* Чітко вказати форми і методи індивідуальної роботи з сильними і невстигаючими учнями.* Особливу увагу при плануванні треба приділяти самостійній роботі учнів на уроці, самостійному пошуку знань (наше завдання не наповнювати учнів знаннями, а викликати інтерес до знань, навчити здобувати ці знання, творчо мислити).* Повинні бути сформульовані питання, які пропонуються учням на різних етапах роботи на уроці.* Поурочні плани повинні передбачати всі елементи структури обраного типу уроку (урок засвоєння нових знань; урок формувань умінь та навичок; урок засвоєння умінь та навичок; урок узагальнення і систематизації знань; урок перевірки знань, навичок і умінь; комбінований урок).* Поурочні плани повинні бути охайно оформлені.Зошити слід обов’язково підписувати (предмет, клас, учитель). Бажано, щоб були поля, а після поурочного плану – вільне місце, де можна робити примітки, зауваження по ходу уроку.


                                                                       Конспект уроку
                                                            
                                                             з захисту Вітчизни
                                                              
                                                             для учнів 10 класу


Тема: Призначення і будова основних частин і механізмів автомата.    
                   Приладдя до автомата, порядок чищення, змащення і зберігання зброї. 
            Тренування  у неповному розбиранні та складанні автомата.
    
Мета: Сформувати в учнів уявлення про призначення і будову основних частин і механізмів АК-74; приладдя до автомата, порядок чищення, змащення і зберігання зброї, а також вміння і навички при поводженні з зброєю.

Завдання уроку.

Навчальні:
       - ознайомити учнів з призначенням і будовою основних частин і механізмів автомата;
       - сформувати уявлення про порядок чищення, змащення і зберігання зброї;
       - навчити виконувати неповне розбирання та складання автомата.

Розвивальні:
        - розвивати інтелектуальні якості, пізнавальний інтерес і компетентність в сфері військової
          підготовки;
        - розвивати вольові якості, самостійність, вміння долати труднощі, використовуючи для
          цього проблемні ситуації, творчі завдання, дискусії.

Виховні:
         - виховувати в учнів патріотичні якості, позитивне ставлення до військової служби, прививати
          ціннісне ставлення до Батьківщини.

Матеріальне забезпечення:
         - проектор, комп’ютер;
         - навчальна зброя АКМС;
         - приладдя до автомата.

Навчальні питання:
         1. Призначення і будова основних частин і механізмів автомата.
         2. Приладдя до автомата, порядок чищення, змащення і зберігання зброї.
         3. Тренування у неповному розбиранні та складанні автомата.

Тип уроку: урок формування нових знань і вмінь.
Місце проведення: клас.
Проводить: Катрич І.М.
Дата проведення:


                                                                Хід уроку.


І Вступна частина.
1.1.    Шикування класу, прийом рапорту.
1.2.    Стройовий тренаж
- перевірка зовнішнього вигляду;
- виконання поворотів на місці у складі відділення;
- вихід із строю та повернення в стрій.
1.3.  Актуалізація знань та вмінь.
        - тестування
1.4.  Повідомлення теми і мети уроку.


ІІ Основна частина.
       
        2.1.  Призначення  частин і механізмів автомата

                       

Ствол служить для спрямування польоту кулі. Всередині ствол має канал із чотирма на­різами, які йдуть зліва вгору направо. Нарізи необхідні для надання кулі обертового руху.
Проміжки між нарізами називаються полями. Відстань між двома протилежними полями (по діаметру) називається калібром каналу ство­ла; в автоматів він дорівнює 5,45 мм і 7,62 мм. У казенній частині канал гладенький і зро­блений за формою гільзи. Ця частина каналу містить патрон і називається патронником.
Ствольна коробка з'єднує частини і механізми автомата, забезпечує за­кривання каналу ствола затвором і запирання затвора. У ствольній коробці розташований ударно-спусковий механізм. Зверху коробка закривається кришкою.
Ударно-спусковий механізм призначений для спуску курка з бойового зво­ду або зі зводу автоспуску, нанесення удару по ударнику, забезпечення ведення автома­тичного чи одиничного вогню, припинення стрільби, для запобігання пострілів при не­закритому затворі і для постановки автомата на запобіжник.
Прицільний пристрій необ­хідний для наведення автомата при стрільбі по цілях на різні відстані. Мушка загвинчена в полозок, який кріпиться в основі мушки.
Кришка ствольної коробки потрібна для запобігання забрудненню частин і механізмів, розміщених у ствольній коробці. З правого боку вона має ступінчастий виріз для проходження відстріляних гільз назовні і для руху рукоятки затворної рами, а поза­ду — отвір для виступу напрямного стержня поворотного механізму. Кришка утримується на ствольній коробці за допомогою напівкруг­лого вирізу на колодці прицілу, поперечного паза ствольної коробки і виступу напрямного стержня поворотного механізму.
Приклад і пістолетна рукоятка забезпе­чують зручність дії автомата при стрільбі. Приклад
має антабку для ременя, гніздо для пенала з приладдям і затильник із кришкою над гніздом. У гнізді приклада закріплено пру­жину для виштовхування пенала.
Затворна рама з газовим поршнем служить для приведення в дію за­твора та ударно-спускового механізму.
Затвор служить для доси­лання патрона в патронник, закривання ка­налу ствола, розбивання капсуля і викидання з патронника гільзи патрона.
        Зворотний механізм необ­хідний для повернення затворної рами із за­твором у попереднє положення.
Газова трубка із ствольною накладкою призначена для спрямування газового поршня і для захисту рук від опіків при стрільбі.
        Цівка служить для зручності дії з авто­матом і захисту рук від опіків.
       Магазин призначений для розміщення патронів і подачі їх у ствольну коробку.
       Штик-ніж призначений для ураження противника в рукопашному бою, а також використовується як ніж, пилка (для розпилювання металу) і ножиці (для різання дроту).

2.2.  Приладдя до автомата, порядок чищення, змащення і зберігання зброї.

                                
                                                              
                                                                
                                                                Приладдя до автомата
                            1-шомпол, 2-протирка, 3-йоржик, 4-викрутка, 5вибивач, 6-пенал, 
                       7-кришка пеналу, 8-масльонка, 9-шпилька, 10-обойма, 11-перехідник

Для чищення каналу ствола треба покласти автомат у вирізи стола або на звичайний стіл. Зібрати приладдя, скласти ганчір'я у вигля­ді цифри 8, накласти «вісімку» її перехрес­тям на кінець протирки та розкласти волокна клоччя вздовж протирки так, щоб їхні кінці були коротшими за стержень протирки.

                                                                 
                                               
                                                 Накладання ганчір'я на протирку
  
 Просочити ганчір'я рідким рушничним мас­тилом, увести шомпол із протиркою і ганчір'я з канал ствола і застопорити кришку пенала на дуловому зрізі ствола. Утримуючи автомат лівою рукою, плавно просунути правою рукою шомпол по всій довжині каналу ствола кілька разів. Витягнути шомпол, змінити ганчір'я, просочити його рідким рушничним мастилом і знову прочистити канал ствола. Так зробити : кілька разів. Після цього ретельно витерти шомпол і протерти канал ствола чистою сухою ганчіркою. Оглянути ганчірку. Якщо на ній по­мітні сліди нагару або забруднення, продовжувати чищення каналу ствола доти, поки після перевірки ганчірка не буде чистою. Ретельно оглянути канал ствола на світло з дулової час­тини і з боку патронника, повільно обертаю­чи ствол у руках. При цьому особливу увагу звертати на кути нарізів, перевіряти, чи не за­лишилось у них нагару. У такій самий спосіб зачистити патронник з боку ствольної коробки.
  Газову камеру, газову трубку та компен­сатор полити рідким рушничним мастилом або РЧС, прочистити ганчіркою за допомогою шомпола або дерев'яної палички, потім насухо витерти дерев'яні палички сухою ганчіркою.

                      

                                              Дерев'яні палички
                 1 і 2-для чищення пазів і щілин; 3 і 4- для чищення патронника, газового патрубка, 
                                          газової трубки; 5 і 6- для чищення заглиблень та отворів
  

 Після закінчення чищення автомата доповісти командирові відділення або викладачеві та з його дозволу провести змащення і збирання автомата.
 Після чищення автомат змащують, щоб не допустити впливу вологи на метал. Змащу­вання автомата проводять у такій послідовності: канал ствола, патронник і компенсатор змащують протиркою з покладеним на неї ганчір’ ям, просоченим мастилом; на решту частин (мета­левих)
ганчіркою наносять тонкий шар мастила. При цьому слід мати на увазі, що надлишок мастила призводить до забруднення частин автомата і може спричинити затримку при стрільбі. Дерев'яні частини не змащують.
  З автоматом необхідно поводитися обереж­но: запобігати ударам, стежити, щоб у ствол не потрапили сторонні предмети (клоччя, пісок, бруд), бо під час стрільби це може призвести до роздуття або розриву ствола. Не спускати без потреби курок, бо це призводить до передчасно­го спрацювання частин і механізмів автомата.
  Автомат зберігається в піраміді (металева шафа для зберігання зброї). Він має бути роз­ряджений, магазин відокремлений, багнет-ніж, курок спущений, важіль перевідника — у верх­ньому положенні, хомутик прицілу — на поділці П. В окремому відділенні піраміди зберігаються магазини, сумки для магазинів, багнет-ножі в піхвах і маслянки. Сумки для магазинів і ре­мені повинні зберігатися чистими і сухими.
                               
                                

  
 При пересуванні на заняттях і в поході ав­томат переноситься з приєднаним магазином (ре­шта магазинів у сумці). Ремінь підганяється так, щоб автомат не бився об елементи спорядження. У перерві між заняттями, а також на прива­лах автомат тримають у руках або на ремені.
           
           
            2.3.  Тренування у неповному розбиранні та складанні автомата.
  

 ІІІ Заключна частина
3.1.   Закріплення і перевірка отриманих знань.
3.2.   Оцінка діяльності учнів на уроці.
          3.2.   Домашнє завдання:
                  


ПЛАН НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
Тема: «Нормативно-правова база з військових питань. Історія розвитку українського війська»
Автор навчального проекту: Катрич І.М., учитель предмета «Захист Вітчизни», спеціаліст першої кваліфікаційної категорії Більшівцівської загальноосвітньої школи І - III ступенів, Галицької районної ради, Івано-Франківської області.  
Ключові запитання:
Що ми знаємо про історію розвитку українського війська?
Яка структура воєнної організації держави?
В яких миротворчих місіях ООН брали участь збройні формування України?
Тематичні запитання:
         Дослідити
1.Основні історичні етапи розвитку українського війська.
2. Готовність Збройних сил України до сучасних воєнних загроз та викликів.
3. Структура воєнної організації держави та її керівництво. Воєнна доктрина України.
4. Міжнародне військове співробітництво збройних формувань України з ООН та НАТО.
Актуальність проекту:  Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу.
        У державних нормативно-правових документах національних як стратегічні визначаються завдання виховання в особистості любові до  Батьківщини,  усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника.
Патріотизм на даний час є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами,  здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі. Збереження історико-культурних традицій народу, знання героїчного минулого, знання Воєнної доктрини України – це основа патріотичного виховання на уроках захисту Вітчизни. Проводячи різні уроки, заходи на патріотичну тематику, ми не тільки вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув, ми знайомимо з українськими традиціями минулого, створюємо нові тандеми української сучасності, розвиваємо почуття «національної гідності».
Актуальність проекту доведена самим життям. Спільна праця вихованців та педагогів сприяє формуванню духовно-етичних, патріотичних орієнтирів молоді, розкриє значення слова «батьківщина»; сприяє почуттю відповідальності та обов`язку юнаків за долю народу в сучасних воєнних загрозах, підвищить цінність національних традицій та колориту, пропустивши її через серце кожного учасника проекту.
Мета проекту:
       Показати позитивні та негативні сторони в процесі створення армії  та її роль в різні історичні періоди  від слов’ян до сучасності; структури воєнної організації держави та основних положень Воєнної доктрини України; міжнародного військового співробітництва збройних формувань України з ООН та НАТО.
          Навчити  учнів аналізувати різні джерела інформації, робити вибір матеріалів
Для комп’ютерної презентації, розвивати логічні компетентності.
        Виховувати патріотизм, почуття поваги до українського війська минулих років, упевненість у військовому мистецтві сучасного війська.
Методичне забезпечення: комп’ютер з програмним забезпеченням, відеоматеріали, нормативно – правова база, додаткова література, Інтернет.
Тип проекту: дослідницький, груповий.
Форма вираження проекту: семінар-круглий стіл.
Термін виконання: один тиждень.
Обладнання: мультимедійні презентації, історичні документи.

Структура проекту
І. Пошуковий – визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, постановка мети, обговорення методів дослідження.
ІІ. Аналітичний – аналіз вхідної інформації. Пошук оптимального способу дослідження мети проекту, побудова алгоритму діяльності. Покрокове планування роботи.
ІІІ. Практичний – виконання запланованих кроків, оформлення остаточних результатів.
ІV. Презентаційний – підготовка і проведення презентації проекту.
V. Контрольний – аналіз результатів, корекція, оцінювання якості проекту, рефлексія.
Хід проекту
І. Пошуковий етап.
Вчитель визначає тему, приблизний хід роботи і висуває пропозицію перед учнями дослідити її за допомогою методу проектів. Вводить учнів у тематичне поле проблеми. Школярі із запропонованих питань обирають одне , придумують назву проекту, мету, формулюють ключове питання, розробляють тематичні питання, обговорюють методи дослідження. Прийшовши до спільної згоди, вирішують провести проектне дослідження на основі аналізу історичних джерел у формі семінару-диспуту. Вчитель наголошує на методиці роботи з історичними джерелами, послідовності ведення диспуту.
ІІ. Аналітичний етап.
Учні  об’єднуються у чотири групи, кожна з яких отримує завдання для дослідження: уважно прочитати відповідний матеріал в підручнику, обговорити та проаналізувати зміст прочитаного в групі. Відповідно до власного завдання дослідити та опрацювати історичні джерела інформації, історичні праці.
1 група. Основні історичні етапи розвитку українського війська.
2 група. Готовність Збройних сил України до сучасних воєнних загроз та викликів.
3 група. Структура воєнної організації держави та її керівництво.
Воєнна доктрина України.
4 група. Міжнародне військове співробітництво збройних формувань України з ООН та НАТО.

ІІІ. Практичний етап.
Учні в групах підбирають та досліджують нормативні документи Збройних сил, відеоматеріали, історичні джерела, інтернет-інформацію відповідно до конкретної теми. Зібрані матеріали опрацьовують, виділяючи необхідні для їх позиції. Формулюють висновки щодо досліджуваного матеріалу, створюють презентацію.
ІV. Презентаційний етап.

Семінар – круглий стіл
Тема: «Нормативно-правова база з військових питань. Історія розвитку Українського війська»
Завдання уроку.
Навчальні:
Показати позитивні та негативні сторони в процесі створення армії  та її роль в різні історичні періоди  від слов’ян до сучасності; структури воєнної організації держави та основних положень Воєнної доктрини України; міжнародного військового співробітництва збройних формувань України з ООН та НАТО.
Розвивальні:
Навчити учнів вмінню аналізувати різні джерела інформації, робити вибір матеріалів для комп’ютерної презентації, розвивати логічні компетентності.
Виховні:
Виховувати патріотизм, почуття поваги до українського війська минулих років, упевненість у військовому мистецтві сучасного війська.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, учнівські презентації, відео, мікрофон.
Міжпредметні зв’язки: історія України.
Методи навчання: пояснювально-ілюстративні, історично-пошукові, наочні,
інтерактивні.
Навчальні питання:
1.Основні історичні етапи розвитку українського війська.
2. Готовність Збройних сил України до сучасних воєнних загроз та викликів.
        3. Структура воєнної організації держави та її керівництво. Воєнна доктрина
   України.
4. Міжнародне військове співробітництво збройних формувань України з ООН та НАТО.
Місце проведення: клас.
Проводить: Катрич І.М.
Дата проведення:

Хід семінару
         
І. Вступна частина.
1.1. Шикування класу, прийом рапорту.
        1.2. Стройовий тренаж: виконання поворотів на місці у складі відділення
«Ліво-РУЧ», «Право-РУЧ», «Кру-ГОМ»; підхід до начальника та повернення в стрій «Учень Курас до мене», «До строю».
ІІ. Основна частина.
 2.1. Вступ
Становлення Збройних сил України має свою передісторію, свої традиції, які передаються із покоління в покоління. З давніх-давен аж до новітніх часів,через свої багатства й незалежність, мешканці земель України змушені були взятися за зброю, щоб боронити життя і свободу свою і свого народу.
Україна, більше ніж будь-яка країна Європи, зазнавала спустошливих нападів і завоювань. Тому тема чужоземного поневолення й боротьби з ним
стала центром дослідження в її історії.
          Вся історія державності України тісно пов’язана з утворенням і розвитком тих чи інших військових формувань, які забезпечували державний лад, захист і безпеку громадян як від зовнішніх агресорів, так і від внутрішніх дестабілізуючих факторів.
 2.2. Мотивація навчальної діяльності
«Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього». Важко не погодитися з цим відомим висловом, бо нація, яка цурається своєї історії, перетворюється на людину, не здатну мислити, аналізувати, співставляти й робити висновки, готову сприймати все, що йому нав’яжуть, що розповідатимуть, за чисту монету. Щоб цього не сталося ми на уроках «Захисту Вітчизни» та історії України вивчаємо історичне минуле нашого народу, історію української державності та її війська, як засобу захисту держави, вчимося аналізувати позитивне і негативне на кожному історичному етапі.
 2.3. Оголошення теми та мети семінару
Сьогодні ми узагальнимо отриманні знання з теми: Нормативно-правова база з військових питань. Історія розвитку Українського війська у вигляді уроку-презентації методом проектів. Ви працювали в групах над проектом, кінцевим результатом якого стало створення презентацій на задані теми:
1. Основні історичні етапи розвитку українського війська.
2. Готовність Збройних сил України до сучасних воєнних загроз та викликів.
3. Структура воєнної організації держави та її керівництво. Воєнна доктрина України.
4. Міжнародне військове співробітництво збройних формувань України з ООН та НАТО.
Отже, почнемо і пам`ятаймо, що наш семінар – круглий стіл повинен бути  надзвичайно актуальним і цікавим.
2.4. Інтерактивна частина. Захист проектів.
За допомогою проектора на мультимедійному екрані з’являються слайди:
1) тема і назва проекту;
2) мета та очікувані результати;
3) ключові та тематичні питання;
4) правила ведення диспуту.
Вчитель пропонує розпочати засідання і відповідно послідовно представити та обговорити тематичні питання мовою історичних джерел та документів. Журі, яке обране на початку диспуту, слідкує за веденням засідання. Вчитель спостерігає за роботою в групах, за ходом думок учасників круглого столу.
2.5.Узагальнення та систематизація, умінь та навиків.
Вправа «Метод ПРЕС» допоможе відповісти на ключові  запитання:
Що ви знаєте про історію розвитку українського війська?
Яка структура воєнної організації держави?
В яких миротворчих місіях ООН брали участь збройні формування України?
Висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору, починаючи зі слів …я вважаю,що…
Поясніть причину появи цієї думки ,тобто на чому ґрунтуються докази , починаючи зі слів …тому що…
Наведіть приклади ,назвіть факти,які демонструють ваші докази (…наприклад…)
Узагальніть свою думку, починаючи словами: отже…таким чином…
Вправа  «Мікрофон»
1. Яку роль відіграло козацтво в історії України?
2. Яке значення мали УСС для української незалежності?
3. Які причини поразки Збройних сил УНР?
4. Яку видатну роль відіграв український народ у Другій світовій війні?
5. Що було головним завданням УПА?
6. Як ви вважаєте чи готові Збройні сили до сучасних воєнних загроз?
7. Яка сучасна структура воєнної організації держави?
8. Яке мета міжнародного військового співробітництва?
9. Яке головне завдання, на вашу думку, стояло і стоїть перед українським воїном?
10. Підніміть будь ласка руку, хто хоче служити в армії або інших військових формуваннях і чому? А хто не хоче і чому?

ІІІ. Заключна частина
3.1. Контрольний етап
        Вчитель за наперед визначеними критеріями аналізує результати проекту, оцінює якість дослідницької роботи учнів в групах.
        З метою оцінювання кожного учасника проекту та його ставлення до методу проекту вчитель проводить рефлексію.
        Він представляється як учень, який щойно зайшов до класу та зацікавився справою, якою займалися учасники. Оскільки він пропустив основну частину проекту, то звертається за допомогою до учнів, щоб вони пояснили йому, що означає поняття проект. Далі він запитує про те, які питання їм вдалося вирішити за допомогою методу проектів, Яка участь кожного у кінцевому результаті? Які труднощі виникли під час його реалізації, чого можна було б уникнути?
3.2.Заключне слово вчителя
Після проголошення 24 серпня 1991 року незалежності України Верховна Рада ухвалила рішення про взяття під свою юрисдикцію усіх розташованих на її території військових формувань Збройних сил колишнього СРСР, та про створення Міністерства оборони України.
У стислі терміни Верховною радою України був прийнятий пакет законодавчих актів стосовно воєнної сфери. 6 грудня 1991 р. прийняті Закони України «Про оборону України», «Про Збройні сили України».

          На сьогоднішній день ЗС України становлять близько 250 тис. осіб особового складу. Згідно Конституції України, на ЗС покладається оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканості, а також участь у міжнародній миротворчій діяльності, як важливої складової зовнішньої політики.
4. Конспекти  уроків 10 клас   
№4,  №5,  №15,  №16,  №19 , №21,  №23  №29  , №30 ,  №35 №32   №42

5. Конспекти  уроків 11 клас
№6       №7      №9    №11   №16    №23  №26

Немає коментарів:

Дописати коментар